вівторок, 10 листопада 2015 р.

Урок -тренінг "Безпека на дорозі - безпека життя"

В рамках "Тижня безпеки на дорозі" пройшов урок на тему  "Безпека на дорозі - безпека життя"

Розробку уроку та фото далі












Розробка уроку-тренінгу
«Безпека на дорозі – безпека життя»
Вчитель: Сесько А.Є.
Клас. 5-Б
Тема. Безпека на дорозі – безпека життя.
Мета. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – вміти організовувати своє робоче місце, розраховувати час на виконання роботи;
 здоров’язбережувальна - мати поняття про безпечну поведінку на залізничній колії, автомобільній дорозі,удосконалювати психічну та духовну складові здоров’я;
соціальна – вміти виконувати соціальні доручення,співпрацювати в групі;
ІКТ – вміти переробляти інформацію,виділяти необхідне;
Формування предметних компетентностей:ознайомити із дорожніми знаками  та правилами безпечного поводження на дорозі;
закріпити знання про основні правила безпечної поведінки на дорозі та залізничних переїздах;
розвивати логічне мислення,навички роботи в групах;
виховувати доброзичливе ставлення,позитивний настрій,почуття колективізму,відповідальності.
Обладнання:  аркуші, фломастери, бінго, дорожні  знаки.
Тип уроку:вивчення нового матеріалу.
 Особливості проведення уроку:урок розроблено з використанням елементів інноваційних технологій,уроку-тренінгу,об’єднань в задану кількість груп і робота в них.
Використана література:
1.ВоронцоваТ.В.,ПономаренкоВ.С.Основи здоров’я.Посібник для вчителя. –
К.: «Алатон»,2008. -264с.
І.Д.Бех,Т.В.Воронцова,В.С.Пономаренко,С.В.Страшко,-К.:Видавництво
«Алатон»,2012.-64с                
Хід уроку
 І.Орг.момент
1.      Знайомство (3 хв.).
2.      Назви своє ім'я, продовж фразу на першу або останню букву, придумай  слово, що асоціюється з ситуаціями на дорогах, транспортом.(5 хв.)
3.      Повторити  правила  поведінки тренінгу.
                           Бути позитивним.
                 Говорити коротко.
                 Говорити по черзі.
               Бути доброзичливим.
                Зберігати таємниці.
              Кожна думка має автора.
                   Не критикувати.
ІІ.Повідомлення теми і мети урока.
 Відгадування загадки.
          Полотно, а не доріжка,
          Кінь біжить сороконіжка. (Поїзд)
          (На дошці зображено потяг)
Діти на заготовлених бінго (чоловічках) пишуть   свої очікування і садять їх у потяг.  І вирушаємо у подорож. А подорожувати ми сьогодні будемо різними дорогами.Спочатку ми побуваємо на залізничній колії,залізничному переїзді,а потім будемо мандрувати автомобільними дорогами,де нам зустрінуться різні дорожні знаки.Наша мета- бути дуже уважними на дорогах і привезти із собою додому багато знань,які для нас є дуже важливими.
      ІІІ Актуалізація опорних знань та умінь.
        Ви знаєте, що ми всі повинні бути дуже уважними на дорозі, тому проведемо тест на уважність (5 хв.)
21
12
7
         1
20
6
15
17
         3
18
19
4
8
         25
13
24
2
22
10
5
9
14
11

16

Учням показують таблицю цифр.
Завдання дітям:
Якомога швидше знайти очима в таблиці числа у порядку від 1 до 24. Перед вами годинник. Дітям розгортається таблиця.
Підводиться підсумок. (Запитуємо кожного учня, скільки йому потрібно було часу на це завдання, діти  повідомляють кожен свій час).
Учитель повідомляє, що ті, хто справився із завданням за 25 секунд має дуже добру увагу, хто витратив більше, потрібно її тренувати.
     ІV Вивчення нового матеріалу
1.Бесіда
Повторення правил  дорожнього руху, які  вивчались (по колу кожен учень пригадує правила)
(3 хв.).
Як називається місце, де перехрещуються дороги?
Як називається місце, де дорога перетинає залізничну колію?
Де ви бачили залізничний переїзд?
Які бувають залізничні переїзди?
Як позначаються залізниця й залізничний переїзд?
 Для того, щоб не траплялось пригод  ні на залізничній дорозі,ні на автомобільній дорозі нам  допомагають служба ДАІ, дорожні знаки, дорожна  розмітка, світлофори.
2.Робота в групах
Об'єднаємось в 4 групи:
1. Попереджувальні
 2. Заборонні
3. Наказові
4 Інформаційно -вказівні
Вчитель показує різні дорожні знаки,а діти повинні визначити до якої групи відноситься цей знак .Представники цієї групи повинні швидко встати з місця.(можна демонструвати зразу два ,три види знаків).
Ви втомились і потрібно як слід  порухатись.
4.Фізкультхвилинка

Текст песни 
Железновы - Автобус

(1)Вот мы в автобусе сидим
И сидим, и сидим
(2)И из окошечка глядим
Всё глядим!
(3)Глядим назад, глядим вперёд
Вот так вот, вот так вот
(4)Ну что ж автобус не везёт
Не везёт?
(5)Колёса закружились
Вот так вот, вот так вот
Вперёд мы покатились
Вот так вот!
(6)А щётки по стеклу шуршат
Вжик-вжик-вжик, вжик-вжик-вжик
Все капельки смести хотят
Вжик-вжик-вжик!
(7)И мы не просто так сидим
Бип-бип-бип, Бип-бип-бип,
Мы громко-громко все гудим
Бип-бип-бип!
(8)Пускай автобус нас трясёт
Вот так вот, вот так вот
Мы едем-едем всё вперёд
Вот так вот!


1 – покачиваемся на
стульях
2 - смыкаем пальцы рук «окошечком», смотрим в него, поворачиваясь в одну и в другую стороны
3 – «скручивания» в одну и другую сторону, смотрим из-под ладони
4 - пожимаем плечами.
5 - выполняем круговые движения руками впереди от себя
6 - качаем согнутыми в локтях руками перед лицом (имитируем движение «дворников»).
7 - «крутим руль» и бибикаем.
8- подпрыгиваем на
стульях

V Засвоєння нового матеріалу
     Вчитель повідомляє, що в кожному автомобілі повинна бути аптечка.
    Діти розділяються на два кола.
     Роздаються в коробках предмети.
     1.Гра «Хто швидше збере аптечку»: потрібно вибрати із всіх предметів ті,  які повинні бути в аптечці.
    2.Ситуаційні задачі.
І група.
Зелений  колір
1. Десятирічна дитина їдучи на велосипеді  по проїжджій частині не справляється з  керуванням.
2. Дитина стоїть на переході, обладнаному світлофором, із своїм собакою без повідка.

ІІ група.
 Жовтий колір
1.      Кондуктор тролейбуса, що від'їхав від  зупинки помітив дитину, яка причепилася  за драбину в задній частині тролейбуса. 
2. Діти грали на тротуарі в  м’яч, він  викотився на проїжджу частину.

VІ Підсумки.
          Повертаємось до очікувань. Поглянемо на  пасажирів. Якщо очікування справдились, то виходять  пасажири на галявину, а якщо ні, то залишаються в  потягу до наступного року, коли буде вивчатись ця тема глибше. 

Немає коментарів:

Дописати коментар